Missie en visie

Oorspronkelijk vergaderden de heren van GreenCouch, tijdens hun laatste jaren van de opleiding aan de KMT, daadwerkelijk op groene banken. In een ietwat informele en sfeervolle context dus.
Het was onder die omstandigheden dat van een werktitel een bedrijfsnaam ontstond!

De naam GreenCouch bevat tegenwoordig echter voor een groot deel de missie en visie van het GreenCouch collectief:

- Green staat deels voor een groene en betere wereld. Wij denken onder andere mee te bouwen aan die betere wereld door hoogwaardige muziek en klanken te maken, maar ook door bijvoorbeeld kennis-overdacht, het delen van materiaal en het door-ontwikkelen van technologieën voor interactieve (muziek)systemen.

Hiernaast proberen de medewerkers van GreenCouch zich zo bewust mogelijk op te stellen van hun impact op de wereld en het ecosysteem, maar daar ook wat voor te doen (door bijvoorbeeld het gebruik van groene stroom, biologische producten, het nuttigen van zo min mogelijk vlees en gebruik van het openbaar vervoer in plaats van de auto).

- Couch staat voor de bank, wat als een sociaal object gezien kan worden en waar mensen samenkomen om o.a. te ontspannen en te genieten van media zoals films en games. Hoe beter wij bij GreenCouch de muziek en sounddesign hebben ontworpen, hoe beter mensen op onze groene bank kunnen genieten van hun ervaring!

Het sociale aspect van GreenCouch zit hem voor een deel ook in het stuk 'knowledge-transfer' / kennisoverdracht welke we bij GreenCouch hoog in het vaandel hebben. Weinig bedrijfsgeheimen dus en veel 'making-ofs', lezingen en seminars!

Hiernaast licenseert GreenCouch een deel van de producties onder een Creative Commons licentie en deelt op die manier een, voor iedereen bereikbare, bibliotheek aan muziek en geluid.

GreenCouch werkt graag volgens het Green-Art-Social concept van Matthijs Lievaart www.greenartsocial.com en is vanzelfsprekend aangesloten bij www.greenfilmmaking.nl